Založ si blog

Privilégiá!

Bez ohľadu na definície slova ,,Privilégiá“, využijem tento pojem iba na zamyslenie sa nad mojimi výsadmi v dnešnom svete. A to bez ohľadu či mi boli potvrdené zákonom, listinou a pod.

Ako vždy, aj tento článok je môj subjektívny momentálny pocit, nikoho nepresviedčam o nejakej pravde, len píšem o mojich aktuálnych pocitoch.

Ak má človek plnohodnotne prežiť, musí sa naučiť mať radosť zo zásadných rozdielov mezdi ľuďmi a medzi kultúrami. Naučí sa, že rozdiely v myšlienkach a správaní sú očarujúce, sú časťou zaujímavej rozmanitosti života, nie niečím, čoho sa treba báť. (Gene Roddenberry)

Aj to, že môžem písať tento článok považujem za privilégium.

Moje srdcové privilégiá:

Som človek, či už z pohľadu biologického alebo duchovného. Je to moje privilégium. Patrím k tvorovi zvanom človek, ktorý vymyslel veľa potrebných aj nepotrebných veci, ktoré sa v mojom živote nachádzajú, ktorý všetko pomenoval, všetko určil, ktorý vykonal v nekonečnej túžbe toľko dobrého, alebo bohužiaľ i toľko zlého. V tomto článku bez posudzovania toho, čo je to dobré alebo zlé. Privilégium byť človekom, všestranným tvorom, ktorý ako jeden z mála tvorov v živočíšnej ríši si uvedomuje sám seba, skúma podstatu svojho bytia. Privilégium byť človekom, tým najkomplikovanejším tvorom na tejto planéte, ktorému veľakrát ani tie milióny rokov vývoja nepomohli pochopiť, že človek je vždy človekom, navzdory tomu, či je to žena alebo muž, či je malý, veľký, pekný alebo škaredý, zdravý alebo chorý, bohatý či chudobný, vzdelaný alebo bez vzdelania, navzdory tomu akú má moc.

Som syn a brat, zať,  mám rodinu, mamu a otca, brata, svokrovcov(svokor je už nebohý). Výnomočné privilégium. Privilégium mať otca, ktorý ma učil chodiť, bicyklovať a neskôr aj ,,lietať“, privilégium mať mamu, ktorá má to najláskavejšie srdce, vždy plnú náruč pochopenia, ktorá ma vždy pochopí, vylieči a aj vo vysokom veku je tu vždy pre mňa. Ozaj výnimočné privilégium. Milujem mojich rodičov. Je to moja výsada mať mojich rodičov. Privilégium mať staršieho brata, ktorý sa za Vás na škole pobije, s ktorým sa pobijeme. Mať brata, ktorého deťom môžete byť strýkom, krstným otcom. Mám veľmi rád môjho brata, jeho rodinu, je to veľká výsada mať takého brata, akého mám. Privilégium mať svokrovcov ktorý ma prijali do rodiny ako vlastného. Veľmi si Vážim svokrovcov.

Som manžel a otec, mám vlastnú rodinu. Kto je ten ,,najväčší“? No predsa otec. Kto ,,vie všetko“? Otec. Kto má viac pochopenia? Mama. Kto ma naučí ako znášať bolesť, ako plakať? Mama. V dnešnej dobe mám pocit, že to, že mám rodinu je najväčšie privilégium. Najprv sme sa ako oveľa oveľa mladší zamilovali, neskôr som presvedčil moju manželku, že ja som i budem tým najlepším, s ktorým by mala prežiť väčšinu svojho života, tým naj pre vzájomné spojenie a pre výchovu našich detí. To je niečo ozaj výnimočné. Ona aj deti ma ľúbia takého aký som, zlostia sa presne pre to isté, preto aký som a sme spolu. Toto je ozajstné privilégium. Hovorím nie single!, nie, byť sám, ale spoločne niečo vytvoriť, prejsť úskaliami, radosťami a spoločne prežiť život. Milujem moju manželku i moje tri deti.

Mohol by som takto písať o ďalších privilégiách, ale chcel som sa zamyslieť nad tými mojimi, ktoré sú môjmu srdcu najbližšie.

Milujem moju rodinu.

 

Človek ako hračka.

28.05.2017

Tento blogový článok vo mne skrsol pri spomienke na francúzsky film Hračka (Le Jouet), ktorý som videl pred viac ako 35 rokmi ako dieťa a teraz po dlhých rokoch opäť. Pred rokmi mi tento film pripadal ako komédia, dnes po opätovnom zhliadnutí už skôr ako satirické zamyslenie o peniazoch, o moci a bezmocnosti nás obyčajných ľudí pred bezohľadnosťou niektorých bohatých [...]

Ako je tu všade krásne.

16.05.2017

Minulý víkend som išiel s mojimi mladšími deťmi do včelárskeho múzea, cesta nebola dlhá a ako sme takto prechádzali autom dedinami, dcérka len tak povedala, ako je tu všade krásne, pekné dediny, pekné lúky, polia a pekní ľudia. Prišli sme do múzea v lesnom prostredí a bolo tam krásne. Keď sme tam prišli privítal nás pán, ktorého som sa opýtal na vstupné, s [...]

Chlieb a hry.

10.05.2017

Výraz “ chlieb a hry “ aj v dnešnej dobe zachytáva určitý cynický politický názor,postoj, že masy môžu byť spokojné aj s určitým nedostatkom ak sa im umožní naplnenie brúch(a to hocijakou potravou) a ponúkne sa im rýchla zábava, pokiaľ možno spojená s určitou formou násilia a najlepšie pod značkou zadarmo alebo s výraznou zľavou. V Rímskej ríši to boli [...]

Slávnostné otvorenie DSB observatória v Bratislave

VIDEO: Bratislava má prvú hvezdáreň, zložili sa na ňu sponzori a nadšenci. Neskôr privíta aj širokú verejnosť

26.04.2024 10:55

Na Deutsche Schule Bratislava slávnostne otvorili prvú hvezdáreň v Bratislave - DSB observatórium.

Polícia SR

Nastúpila do MHD a domov sa už nevrátila. Polícia pátra po 14-ročnej Liliane

26.04.2024 10:44

Žilinskí policajti žiadajú verejnosť o pomoc.

Viktor Orbán

Gyöngyösi: Orbán je nepriateľ národa, premenil Maďarsko na diktatúru. Budapešť by nemala zabudnúť na sovietske tanky

26.04.2024 10:40

Myslím, že sme sa v Maďarsku vrátili do boľševických časov, tvrdí predseda strany Jobbik.

požiar, elektromobil, Lešť

Ako horí elektromobil? Požiar zlikvidovali hasiči do hodiny, vrak skončil vo vodnom kúpeli

26.04.2024 10:40

Z podzemnej garáže, v ktorej sa vznietil elektromobil, šľahali obrovské plamene.

zamosta

Čím hlučnejší je dnešný svet, tým viac sa uzatvárame a komunikuje ,,online". Zdá sa nám, že tam je viac ticho?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 52569x
Priemerná čítanosť článkov: 2390x

Autor blogu

Kategórie