Založ si blog

Ako je tu všade krásne.

Minulý víkend som išiel s mojimi mladšími deťmi do včelárskeho múzea, cesta nebola dlhá a ako sme takto prechádzali autom dedinami, dcérka len tak povedala, ako je tu všade krásne, pekné dediny, pekné lúky, polia a pekní ľudia. Prišli sme do múzea v lesnom prostredí a bolo tam krásne.  Keď sme tam prišli privítal nás pán, ktorého som sa opýtal na vstupné, s úsmevom na tvári povedal: tu nieje žiadne vstupné, hlavne aby sa vám tu páčilo aby ste boli spokojní. Dcérka mala pravdu, ako je tu všade krásne, na tom našom Slovensku, máme pekné dediny, mestá, lúky, polia i hory, pekné rieky a aj pekných dobrosrdečných ľudí. Máme vlastnú krajinu. Hreje ma pri srdci, keď si uvedomím kde som sa narodil. Som rád, že aj moje deti dokážu vnímať ako je tu všade krásne.

I napriek starostiam ktoré nás sužujú je podľa mňa dôležité vidieť aj krásu našej krajiny a krásu ľudí ktorí tu žijú.

Keď cestujem naprieč Slovenskom, zavše si spomeniem na pesničku od Gejzu Dusíka a Pavla Braxatorisa, Najkrajší kút… v šírom svete je moja rodná zem.

Privilégiá!

15.10.2017

Bez ohľadu na definície slova ,,Privilégiá“, využijem tento pojem iba na zamyslenie sa nad mojimi výsadmi v dnešnom svete. A to bez ohľadu či mi boli potvrdené zákonom, listinou a pod. Ako vždy, aj tento článok je môj subjektívny momentálny pocit, nikoho nepresviedčam o nejakej pravde, len píšem o mojich aktuálnych pocitoch. Ak má človek plnohodnotne prežiť, musí [...]

Človek ako hračka.

28.05.2017

Tento blogový článok vo mne skrsol pri spomienke na francúzsky film Hračka (Le Jouet), ktorý som videl pred viac ako 35 rokmi ako dieťa a teraz po dlhých rokoch opäť. Pred rokmi mi tento film pripadal ako komédia, dnes po opätovnom zhliadnutí už skôr ako satirické zamyslenie o peniazoch, o moci a bezmocnosti nás obyčajných ľudí pred bezohľadnosťou niektorých bohatých [...]

Chlieb a hry.

10.05.2017

Výraz “ chlieb a hry “ aj v dnešnej dobe zachytáva určitý cynický politický názor,postoj, že masy môžu byť spokojné aj s určitým nedostatkom ak sa im umožní naplnenie brúch(a to hocijakou potravou) a ponúkne sa im rýchla zábava, pokiaľ možno spojená s určitou formou násilia a najlepšie pod značkou zadarmo alebo s výraznou zľavou. V Rímskej ríši to boli [...]

HIMARS

USA ohlásili nákupy vojenského materiálu pre Ukrajinu za šesť miliárd, vybavenie však zrejme nedorazí niekoľko rokov

26.04.2024 21:43

Na dodanie materiálu si však budú musieť Ukrajinci počkať, lebo proces jeho obstarávania je len na začiatku.

Palestína / Deti / Pásmo Gazy /

v Pásme Gazy zomrelo bábätko zachránené z maternice umierajúcej matky

26.04.2024 18:51

Izrael aj napriek medzinárodnému pobúreniu stále hrozí, že podnikne pozemnú operáciu v meste Rafah.

parlament

Amnesty International kritizuje návrhy týkajúce sa RTVS, neziskových organizácií a rodných čísel

26.04.2024 18:30

Organizácia vyzýva na dodržiavanie princípov a ochranu právneho štátu, slobodu združovania a prejavu i na právo na informácie a na ochranu pred diskrimináciou.

Záborská , vašečka

Poslanci ukončili piatkové rokovanie debatou k sexuálnej výchove

26.04.2024 18:25

Poslanci Vašečka a Záborská chcú podmieniť výchovu a vzdelávanie v oblasti sexuálneho správania informovaným súhlasom rodičov.

zamosta

Čím hlučnejší je dnešný svet, tým viac sa uzatvárame a komunikuje ,,online". Zdá sa nám, že tam je viac ticho?

Štatistiky blogu

Počet článkov: 22
Celková čítanosť: 52573x
Priemerná čítanosť článkov: 2390x

Autor blogu

Kategórie